Sunday 8 March 2015

aliexpress.com üzerinden ürün nasıl satın alınır?

Merhaba. Bu yazıda aliexpress.com isimli siteden neden ve nasıl ürün almamız gerektiği ile ilgili kısa bilgiler vereceğim.

Öncelikle şunu söyleyebilirim ki aliexpress'te bazı şeyler ucuz olduğu kadar bazı şeylerse pahalı. Mesela arduino mikrocontroller almak çok ucuza geliyor. 3.6 dolar ama ordan buraya gelmesi 3 hatayı geçiyor ve daha hızlı gelmesini istiyorsanız 4 dolara yakın para ödemeniz gerekiyor.

Bazı ürünler o kadar pahalı değil. Ben 1.5 dolara iki tane dolma kalem aldım. Kargo ücretsizdi. Ama bazı kargo şirketleri hakkında sizi uyarmak isterim.

Kargo şirketine dikkat edin. Yanwen üzerinden aldığınız şeyler bir ayda bile gelmiyor. Hiç gelmeyede bilir. China mail yada Honkong mail ile aldıklarınız genelde 15 günde geliyor. Bazıları China mail olarak görünen kargoları Yanwen üzerinden gönderiyor. Bu tip durumlarda aynı sıkıntıyı yaşarsınız. Ben 1 dolara çin yemek çubukları aldım. Adam China mail ile gönderecem yiyip Yanwen ile gönderdi. E tabi çubuklar gelmedi.

Kargo gelmezse diye korkmayın. Eğer kargonuz gelmezse Open dispute diyip paranızı geri alabiliyorsunuz. Size sahte yada dandik ürün gelirse yine korkmayın. Dandik ürün geldi diye paranızı yine geri alabiliyorsunuz. Bunların hepsini yaşadım ordan biliyorum.

Nasıl parayı geri alacaksınz?


Resimde görünen Open Dispute bağlantısına basın burası sizi yönlendirecek. Ürünüm gelmedi, beklediğim gibi çıkmadı seçeneklerinin size uygun olanını seçerek sorununuzu bildirin. İngilizceniz varsa sıkıntınızı kısaca yazın. İşte bukadar. En fazla bir iki gün içinde paranız geri iade edileceği söylenir. Eğer karşıdaki satıcı kabul etmezse yinede ürünüm gelmedi diyip paranızı iade alabiliyorsunuz.

Peki ürünü nasıl mı alacaksınız? Çok basit. Aradığınız ürünü site ürün sayfasında iken Orders a göre filtreleyin. Free Shipping ve Top-Rated Sellers Kutucuklarını seçin. Alabileceğiniz en uygun ürünler bulunduğunu kategoriye göre sıralanacaktır.

Ürünü almadan önce Shipping ve Feedback kısımlarını mutlaka inceleyin. Shipping kısmında hangi kargo şirketi kullanılıyor, feedback kısmında ise ürünü alanların memnun olup olmadıklarını görebilirsiniz.

Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Kimse tıklamadığı için bana bir faydası olmuyor. İyi günler :)

No comments:

Post a Comment